În ziua nunții Laurei Cosoi, Smiley a postat pe contul lui de Facebook  cuvintele  “Nici nu vrei să-ți amintești” însoțite de un smiley face, alături de o poză în care vedem un peisaj de iarnă. Fanii s-au grăbit să comenteze și tabloidele să bârfească: “Mesajul postării este adresat Laurei. Smiley este afectat de faptul că ea se căsătorește azi”. Postarea a luat 10,899 de Like-uri și 57 de Share-uri. Însă, nu-i ceva neapărat neobișnuit pentru pagina de Facebook a lui Smiley, din moment ce artistul adună peste 70,000 de Like-uri la o poză cu el (posibil ca postarea să fie urcată, dar tot e mult).

Ce e așa special la postarea “Nici nu vrei să-ți amintești”?

Misterul. Nimeni nu știe ce a vrut să zică Smiley, la ce se referea de fapt. Dar în niciun caz nu a postat asta fiindcă-i place iarna (există câteva comment-uri în acest sens). smiley postare laura cosoi Revistele de cancan s-au grăbit rapid să comenteze că Smiley mai suferă după Laura și că postarea îi era adresată ei. Fanii au replicat: @Senzy Dana:“Degeaba te-ai ținut tare, de data asta a învins orgoliu și nu dragostea :(”,@Cocei Viorica: “Țin să cred că-și amintește și ea. Nu că ar vrea și nu doar ieri”, @Cimpeanu Simona: “Ce ne face să iubim?”, @Nenu Mirela: “Lasă, mai  bine așa?” și cel mai expresiv comentariu este dat de @Myo Myo: „În zadar încerci să uiți, ce a intrat în suflet acolo rămâne” și dă spre exemplificare, o poză cu Laura Cosoi în rochie de mireasă.

Privat-Public în Online

În realitate, fie că e vorba de Facebook sau presă, viața personală rămâne viață personală. Dacă privim lucrurile din perspectiva lui Smiley, chiar și pe Facebook, totul e imagine. Nu-ți mai permiți să postezi ce-ți trece prin cap fiindcă: 1. Nu va fi înțeles, 2. Vei fi greșit interpretat, 3. Dai prilej la bârfe. Și așa apar postările vagi, cu tentă personală, care nu spun nimic clar, care sunt înțelese numai de persoana căreia îi sunt adresate. Fiindcă, deși ești o persoană publică, din când în când simți nevoia să te destăinui, să zici ceva personal. Așa suntem făcuți.Ca și figură publică, e cumva liniștitor, să vezi că atâția oameni, deși necunoscuți, te încurajează și îți sunt alături, indiferent prin ce ai trece. Cred că acesta este cel mai mare beneficiu al celebrității.  Chiar dacă, o mare parte dintre ei te știu azi, când ești în vârf, iar mâine te-au uitat.

Analiză cantitativă: Subiectele „a la corazon” au cele mai multe vizualizări

În timpul masteratului în jurnalism am avut de făcut o lucrare despre cele citite subiecte în tabloide, după numărul de vizualizări. Mi-am ales tabloidele (Cancan, Libertatea, Click) și am început cercetarea. Atunci am descoperit că, cele mai citite subiecte nu sunt cele legate de sex sau violență, ci cele care fac apel la sentimente. Cu alte cuvinte, titluri ca “Aylin Cadir îi poartă roșii,  însoțite de o poză explicativă și un scurt comment, n-aveau atât de mare succes la cititori precum “Andreea Marin a izbucnit în lacrimi când a auzit că Ștefan Bănică va avea un copil”.  De-asta prind telenovelele, de-asta muzica populară are cea mai mare audiență.

Sex, sâni, fund, sânge, împușcături, accidente – nimic nu prinde așa bine precum subiectele “de suflet” cum le-am putea spune. Care au în centrul lor emoționalul, umanul. Fie că e vorba de un artist de la “Dansez pentru tine” care a rămas orfan când era mic, sau de faptul că o anumită vedetă a fost cerută în căsătorie, toate acestea, atrag public gârlă. Și cu cât ne putem identifica mai mult cu ce citim, cu atât va fi mai de succes produsul media.

N-am să uit niciodată ce ne-a spus bătrânul profesor Ferenc Vasas, Dumnezeu să-l odihnească, în prima oră de curs: “Nu vă feriți de tabloide, citiți-le și pe acestea alături de presa așa zisă quality. Acolo este viața”.

Și pentru a ști mai bine de ce vorbim, dăm spre ilustrare aceste întrebări care fac parte dintr-un interviu cu Smiley apărut în revista Ciao, cu titlu: “Am plâns după despărțire”:

  1. Într-un interviu mai vechi din Ciao!, când erai foarte îndrăgostit, spuneai că Laura îţi reproșa că nu stai îndeajuns cu ea. A fost ăsta motivul rupturii?
  2. Faptul că aţi anunţat despărţirea voastră printr-un comunicat de prsă a lăsat loc de speculaţii.
  3. Nu a fost nici o clipă discuţia de înşelat?
  4. Citez din acelaşi Smiley îndrăgostit: „Dacă este femeia vieții mele, încă nu pot să stabilesc”. Acum poţi să spui, a fost femeia veţii tale?
  5. Tot atunci spuneai: „Nu aș vrea să ajungem în punctul în care: «Băi, nene, ori ne căsătorim, ori ne despărțim.» În punctul ăla mi se pare că degeaba te mai căsătorești.” Aţi ajuns în punctul ăla?
  6. S-a scris inclusiv asta, că Laura a zis ceva de genul: „Ori mă iei, ori…”.
  7. S-a stins pur şi simplu relația?
  8. Te-a rănit aşa puţin în orgoliu că a sărit atât de repede în braţele altui bărbat?
  9. Într-un interviu recent, de la Cancan TV, ea spunea că tu ştiai de existenţa lui în timpul relaţiei voastre. Ce ştiai despre el?
  10. Dar crezi că ea chiar e ok sau Cosmin e doar un pansament, după despărţirea de tine?
  11. Voiam să te întreb dacă atunci când vezi o poză cu ei simţi ceva ciudat. Dar îmi dau seama că nu mai are rost, pentru că nu mai sunt sentimente.
  12. Când aţi vorbit ultima oară?
  13. Bine, dacă o suni tu e puţin mai delicat, că ea acum nu mai e singură…
  14. Dacă ai pus punct, e punct?
  15. Tu ai plâns din dragoste?
  16. Şi acum, ultima oară, după despărţirea de Laura, ai plâns? Redarea răspunsului: Plâns… (face o pauză de câteva secunde). Da, pot să spun că da (se oprește din nou și nu pare dispus să mai vorbească despre acest subiect).

Și așa, întregul interviu se reduce la faptul că Smiley a plâns la despărțirea de Laura Cosoi.  De aici, anecdota doi producători de televiziune care redau aceeași știre despre un incendiu. După ce știre e difuzată, primul îi spune celui de-al doilea : “Flăcările mele au fost mai mari decât ale tale!“, la care al doilea adaugă: “Poate, însă călugărițele mele au plâns mai cu foc”.

 

Published by iulia

Working in online. Cinema is in my veins. For me, music is life. Crazy mind, wild spirit. In the end, all that matters is doing things differently.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *