La nivel mondial, tot mai multe magazine online aleg să-și deschidă un magazin fizic. Spre exemplu, Amazon, gigantul retailer online, a ales să-și deschidă o librărie în Seattle. În țara noastră, Elefant.ro și-a înmulțit  punctele de livrare și eMag are un centru de ridicare a coletelor în fiecare oficiu poștal.

Acestă situație se datoarează faptului că numărul persoanelor care aleg să cumpere online a crescut considerabil. Accesul la informație și varietatea produselor online se numără printre motivele care au schimbat preferințele de cumpărare ale consumatorilor. În plus, magazinele online oferă vizitatorilor filtre de căutare tot mai inteligente, cum ar fi căutarea după cele mai populare produse sau căutarea după produsele care au cele mai multe recenzii.

AliExpress, eBay și Alibaba au o ofertă variată și prețuri competitive. Tocmai de aceea, au forte multe vânzări. În țara noastră, intră lunar milioane de produse din China de pe aceste site-uri și oficiile poștale sunt ticiste cu pachete. În e-commerce, competiția a devenit tot mai acerbă și utilizatorii sunt tot mai pretențioși. Tocmai de aceea, trebui să acordăm mare atenție felului în care ne prezentăm business-ul în mediul online și să ținem cont de următoarele sfaturi:

1. Site-ul este la fel de important ca magazinul fizic

Mulți proprietari de business-uri mici consideră că un magazin fizic are nevoie de mai multe resurse decât un magazin online. Cât se poate de greșit! Site-ul este la fel de important ca magazinul fizic, dacă nu chiar mai important. O mare parte dintre clienții care calcă pentru prima dată pragul magazinului,  aleg să acceseze site-ul business-ului de pe telefonul mobil. Aceștia vor să obțină mai multe informații despre produse înainte să  ia o decizie de cumpărare.

Un raport Google din 2016 a demostrat că 58% dintre clienții unui magazin aleg să viziteze site-ul accestuia înainte de a cumpăra ceva.

Strategii in ecommerce
Mai mult, consumatorii renunță să cumpere în momentul în care au parte de o experiență online negativă.

Un studiu realizat de compania Vistaprint în 2016, pe 2000 de respondenți, arată că 45% dintre consumatori aleg să nu cumpere de pe un site care are un design prost realizat. Iar când vorbim de design slab, ne referim în primul rând la funcționalități: link-uri spart, aplicație mobilă care se blochează, căsuță de search dificil de folosit, filtre care nu funcționează etc.
Mai mult, 34% nu sunt gata să cumpere de la un business care nu are un website.

2. Asigură-te că informația de pe site-ul tău este relevantă și actuală

Descrierea produselor, prețurile la ofertă, stocurile disponibile – toate acestea trebuie să fie zilnic actualizate și să corespundă realității. Spre exemplu, în viața reală, nimeni nu mai ține o ofertă de Crăciun până după Anul Nou. În online ar trebui să fim la fel de atenți când vine vorba de oferte.

Și când vorbim de conținut, multe dintre produsele online au o descriere vagă sau nu au descriere. Un exemplu este și firma de pantofi Bata. La un produs listat pe site găsim: o poză, prețul, mărimea, tipul de material și  cam atât.

3. Oferă o experiență online completă

Mai mult de 70% dintre consumatori aleg să se informeze online înainte de a cumpăra un produs. Spre exemplu, un magazin online de saltele trebuie să ofere cât mai multe date tehnice, review-uri și filmulețe demonstrative pentru ca persoana din fața calculatorului să ia cea mai bună decizie de cumpărare (adaptată la nevoile sale), chiar dacă nu testează fizic salteaua.

4. Experiența interactivă cu produsul poate fi egalată cu greu în online

Un lucru pe care un mediu virtual nu-l poate realiza, este faptul de a atinge, simți și mirosi un anumit produs. Așa numita experiență interactivă.
Unele magazine încearcă să compenseze acest lucru prin faptul că oferă o perioadă de testare a produsului – timp în care cumpărătorul îl poate returna în cazul în care nu este mulțumit. E și asta o metodă care atrage clienții.

Conform unui alt studiu realizat de LSA (Local Search Association), majoritatea consumatorilor preferă să cumpere dintr-un magazin fizic deoarece astfel au posibilitatea să interacționeze cu produsele într-un mod unic. Excepția o face generația Z, care a declarat că preferă să cumpere dintr-un magazin online ca să evite costurile de transport. Totuși, să ținem minte că această generație are venituri mici și instabile și nu face cumpărături care au o valoare mare.

Dacă vrem să folosim eficient concluziile acestui studiu, cel mai bine este să oferim consumatorilor posibilitatea de a interacționa cu produsele. Să le dăm motive să viziteze magazinul fizic. Printre acestea se numără: oferte speciale la anumite produse, livrare gratuită sau un bonus special pentru cei care cumpără pe loc un produs.

În plus, oamenii care vor avea o experiență plăcută în magazin în ce privește prețul produselor și interacțiunea cu vânzătorii, vor lua mult mai ușor decizia de cumpărare și vor recomanda și prietenilor produsele acelui magazin.

Care sunt aspectele care contează cel mai mult tine atunci când cumperi online?

 

Published by iulia

Working in online. Cinema is in my veins. For me, music is life. Crazy mind, wild spirit. In the end, all that matters is doing things differently.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *