iPad-ul poate fi folosit și ca un mijloc de expresie, nu este doar un device pentru divertisment, transmite ultimul spot tematic Apple, “Surpriza”. Nici un device, oricât ar fi de perforat, nu poate înlocui căldura umană. Două copile intră în contact cu tristețea adusă de moarte și decid că pot face ceva pentru bătrânul lor bunic, aflat în doliu. Pentru el, este primul Crăciun fără omul alături de care și-a petrecut o bună parte din viață.
O familie normală, cu greutăți și probleme
Mi-a plăcut să văd că acest spot a ales o familie normală, care pare obosită după multe ore petrecute la birou, cu două copile care se ceartă din orice.
După un drum lung cu avionul și apoi mașina familia ajunge la părinții mamei. Aici descoperă cu bunicul este devastat de moartea soției și toți încearcă să-i țină moralul sus și să-l încurajeze. Ca să-și ocupe timpul și să nu-l deranjeze prea mult pe bunic, copilele primesc o tabletă. Cele două fete pun la care un plan. Vor, cu orice preț, să alunge tristețea bunicului. Fetele privesc casete VHS, înșiră pe podea fotografiile familiei, fac poze trăznite cu câinele familiei, cei din jur nu le acordă atenție și cred că fetele se joacă.
Cine ar fi crezut?
Surpriza vine în dimineața de Crăciun, atunci când toată familia desface cadourile primite. Bunicul primește în dar tableta și fetele îi arată cum s-o folosească. Acesta apasă cu neîncredere „play” și în fața ochilor i se desfășoară povestea familiei. La final, în poza de familie apare și bunica. “Oamenii nu dispar odată ce au murit, ei trăiesc în inimile noastre” este mesajul transmis de nepoate bunicului care tânjește după soția decedata.
Prima partea a spotului mi se pare bine dozată și are acel plus de autenticitate care ne facem să vibrăm cu povestea. Nu ni se prezintă o familie ca-n filme, ci una apăsată de griji și tristețe. În mașină, cele două fete ale familiei se ceartă pentru cel mai bun loc în mașină și părinții le oferă tableta doar ca să cumpere câteva momente de liniște. Cred că în acest punct se regăsesc mulți părinți.
Totuși, la nivel concret, două fetițe sub 12 ani să folosească tableta ca un tool de lucru, în care fac diverse artificii în Photoshop, pare greu de crezut. Însă, în reclame și filme contează mai mult intenția și emoția, mai mult decât aplicarea acesteia în viața reală.
Marele plus al spotului dat de faptul că reușește să redea cât de simplă este rațiunea unui copil, pentru ei, dacă bunica este în poza de familie atunci ea este alături de ei. Și vor ca și bunicul lor să simtă acest lucru.
Spotul a fost realizat de agenția TBWA\Media Arts Lab și regizat de Mark Molly. Coloana sonoră este cea din “Married Life” de Michael Giacchino, temă fiind folosită și în animația Up (2009) produsă de studiourile Pixar și distribuită de Walt Disney Pictures.