De câte ori nu ți s-a întâmplat să descoperi un cont de Instagram în care să te pierzi efectiv? Accesezi imagine după imagine, dai click după click și simți că tot timpul din lume este al tău. Îți place atât de mult ceea ce vezi încât ai impresia că ești acolo. Visezi cu ochii deschiși, trăiești prin privit. Îți închipui că savurezi acea mâncarea care arată atât de bine, că miroși acele florile minunate și că te afli pe un acel vârf de munte unde aerul este atât de proaspăt și priveliștea îți taie respirația. Deodată, viața este muuuult mai frumoasă.

Multe din orele noastre petrecute online se sunt alocate imaginilor. Fie că privim pe Instagram, Pinterest sau Tumblr, imaginile ne dezvoltă gustul, ne dau acces la lumi greu accesibile și ne pun la lucru imaginația.

Imaginile nu trebuie să fie perfect realizate pentru a ne impresiona, așa cum sunt imaginile de stoc. De cele mai multe ori, acestea din urmă nu lasă o amprentă prea puternică asupra noastră. Pentru ca o imagine să ne impresioneze și să ne vorbească într-o mod intim trebuie să aibă în ea o parte din sensibilitatea persoanei care i-a dat viață. Emoția, factorul-cheie vânat de toate agențiile, apare atunci când o imaginea poartă viziunea artistică a creatorului. Cu alte cuvinte, imaginea redă realitatea numai că această realitate este transfigurată. Ca-n artă.

În urma observațiilor personale am ajuns la concluzia că există trei caracteristici ale imaginilor de succes:

1.Uimirea

Aceasta apare atunci când vedem o nouă perspectivă de redare a unui anumit lucru. Manipularea imaginii nu are multe de spus aici. Atenția ne este atrasă de imagini perfecte sau imagini nerealiste, de culori supranaturale – dar toate acestea produc cel mult o ușoară mirare și curiozitate. Uimirea înseamnă mult mai mult. E ca atunci când vezi ceva pentru prima dată. Ai un sentiment asemănător.

2. Admirația

Uimirea este de cele mai multe ori urmată de admirație. Mereu vom fi impresionați de lucrurile frumoase și ni le vom dori. Admirația merge până la un punct cu dorința de a poseda, dacă nu real, cel puțin la nivel imaginativ. Admirația este stârnită și de o emoție puternică, spunem că ceva ne-a impresionat când a lăsat asupra noastră o impresie de neșters. După cum nu putem uita prima ninsoare și nici prima iubire, nu putem uita lucrurile care ne-au impresionat puternic. La nivel virtual, putem spune că sunt de succes imaginile care ne duc într-un “acolo” de care ne-a fost dor mereu. Și nu degeaba admirația este un prim pas spre iubire.

3. Loisir-ul

Când efectul loisir intervină înseamnă că bătălia fost câștigată. Ai un produs media de succes, atunci când există cât mai multe persoane care se pot identifica cu acel produs. Când jocul de rol este posibil. La început literatura s-a folosit din plin de acest efect și a fost mult timp un mijloc de evadare. Imaginile reușite ne induc o stare de visare și pierdere greu de redat.

Dacă ne uităm mai atent la imaginile care au avut trecere în social media observăm că originalitatea este tot mai rară. De aceea apar foarte multe imagini-pattern. Fiindcă mereu vor fi mulți cei care imită și puțini cei care au curajul unui stil propriu. Fiindcă mereu va fi mai ușor să mergi pe cărări bătătorite decât să-ți trasezi propriul drum.

Ce este pentru tine o imagine de succes?

Alte imagini de succes apărute pe contul de Instagram ale agenției Reuters:

Sursa foto:  Denis Balibouse

 

Published by iulia

Working in online. Cinema is in my veins. For me, music is life. Crazy mind, wild spirit. In the end, all that matters is doing things differently.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *