Zilele acestea am fost chemată la un interviu pentru poziția de “Digital Analyst”  în cadrul companiei Avon România. Interviul a fost programat cu 2 săptămâni înainte, pe mail, cu mare tam-tam. Avea 4 stadii: discuția cu HR, un test de Digital, interviu cu Digital Managerul și interviu cu Directorul de Marketing.

Deși aveau contactul meu dintr-o bază de date, deși descrierea job-ului era ușor haotică (limbaj și cerințe), am decis să merg totuși  la acest interviu. Să văd ce și cum. Și nu mică mi-a fost mirarea, cum se spune… 🙂

“M-a făcut mama HR-istă”

Am urcat cu liftul până la etajul 13, la sediul Avon (clădirea EuroTower) și de acolo m-a preluat Miruna A., HR Business Partner Avon Cosmetics (Romania). Toată un zâmbet, am făcut prezentările și am mers într-o cameră  liberă. Aici a început prima avalanșă de întrebări: “Ce te-a determinat să aplici pentru acest job? De ce crezi că ai fi potrivită? Ce faci în timpul liber?” – multe din această serie.

Am dat răspunsuri sincere, și m-am ferit de formulările standard. Fix asta a și așteptat d-șoara HR-istă, s-a legat de cele mai banale afirmații pentru a zgârma în interiorul lor și discuția a căpătat o întorsătură alambicată care n-avea nici cap și nici coadă. Așa am ajuns să discutăm despre Platon. Eram la partea cu “Ce ai dori să schimbi la tine?”, i-am spus că  sunt genul de persoană extrem de lucidă și că, în această lume, ești cu atât mai nefericită cu cât știi mai multe. Și-apoi am adăugat că e ca-n “Mitul Peșterii” de Platon,  bănuiesc că ai auzit de el, am mai zis. “Nu” a venit răspunsul.  Apoi n-am avut ce face decât să-i explic d-șoarei “numai zâmbete” ce înseamnă cunoașterea și care sunt riscurile la care se supun cei ce și-o asumă.

A ascultat explicația mea zâmbind și a trecut nestingherită la următoarea întrebare: “Când poți să începi dacă îți dăm un răspuns pozitiv?”. Am spus că pot începe într-o lună din momentul în care am primit răspunsul. A părut vizibil deranjată de acest răspuns și m-a întrebat de ce atât de târziu, ce alte obligații mai am. I-am spus că nu mai am niciun fel de obligații, dar că mai sunt în discuții cu câțiva angajatori și am nevoie de timp de gândire pentru a lua decizia cea mai bună. Partea asta i-a plăcut și mai puțin. A urmat întrebarea: “Nu ne consideri pe noi prioritari? Nu ești entuziasmată să lucrezi pentru Avon?”. I-am spus că sunt entuziasmată, dar nu iau deciziile în pripă și trebuie să am în vedere toți factorii.

La final i-am adresat și eu 2 întrebări:

1. De cât timp lucrează în HR la Avon? Mi-a spus că de 2 ani și jumătate.

2. Ce facultate a absolvit? Psihologie – a venit răspunsul.

Iar apoi a adăugat că voi primi răspunsul dacă am trecut acest interviu peste două săptămâni. I-am spus zâmbind: “Deci eu trebuie să aștept 2 săptămâni, fără să-mi fac alte planuri, să aflu dacă am trecut sau nu această etapă, iar pentru voi era mult prea mult să așteptați o lună după un candidat?”. A zâmbit și ea și a zis că așa e procedura. Calculat: 2 săptămâni până am programat primul interviu, alte două săptămâni până primești răspunsul, apoi câte săptămâni vor mai trece până ajungi în etapa finală?

Concluzii

Mă întreb, cum poate cineva să se declare absolvent de psihologie fără să fi auzit de “Mitul lui Platon”? Mai mult, genul acesta de persoane afișează și o atitudine superioară și nu ascultă cu adevărat ceea ce are de spus aplicantul (așa am simțit că a fost în cazul meu). Trec de la o întrebare la alta doar pentru a le bifa și cred că dacă pun două întrebări “deștepte” scot la iveală cele mai ascunse trăsături de personalitate. HR-ul care crede că este de ajuns să fie cocoțat pe un piedestal de recruiter  pentru a adresa orice tip de întrebare aplicantului.

Sau poate, peste noapte, criteriile de angajare s-au schimbat, contează mai mult câți centimetri îți măsoară zâmbetul, câți centimetri au tocurile și cât de cameleonic ești (limbaj corporate: adaptabil). Căci, dacă nu poți fi tras la indigo, nu te încadrezi. “Nu corespunzi cerințelor noastre” li se răspunde celor care sunt prea mult ei înșiși și prea puțin ipocriți pentru a zice “da” când de fapt e “nu”. Dar cel puțin știu să zâmbească frumos. Și un zâmbet frumos nu e totul într-o lume a măștilor în care “îmi pasă de tine” înseamnă “vreau banii tăi”.

Descrierea jobului “Web Analyst”:

Position is integrated within the Digital Team in order to optimize performance of existing activities and search for opportunities. Knowledge about the overall industry is a must. This role will be critical to our success because:

• You will support the analytic needs by analyzing digital activities using clickstream tools (Omniture)

• You will create holistic dashboards by pulling data from different data sources and websites.

• You will collaborate with external partners to assist with data collection and reporting.

• You will lead driving core insights from the data to suggest, create and execute multivariate or a/b/c tests that drive fundamental improvements digital experience.

• You will exhibit a high level of expertise in driving the data strategy across multiple “listening posts” (websites, surveys, testing, CRM systems, market research etc). Assess if you will fit our team:

• At least 2-3 years professional experience in business intelligence or related area, preferably in digital or interactive industries.

• Experience using Adobe’s Digital Marketing Suite of tools (Omniture) or similar industry standard web analytics platform.

• Experience with web analytics implementation.

• General understanding of HTML and web-based technologies.

• Solid understanding of web analytics and industry-standard web analytics platforms.

• Strong understanding of web analytics implementation throughout websites and applications and performing quality checks to ensure tracking and reporting is correct.

• Demonstrated experience producing deliverables in a fast-growing business environment.

• Strong attention to detail, accuracy, accountability and deadlines, with excellent organizational, timemanagement, multi-tasking and project management capabilities.

• In-depth knowledge of website architecture, online business models and different online marketing strategies.

• Macro-level understanding of the online advertising, marketing and sales processes.

• English – fluent, of course.

Sursa foto: careergirlnetwork.com

Published by iulia

Working in online. Cinema is in my veins. For me, music is life. Crazy mind, wild spirit. In the end, all that matters is doing things differently.

Join the Conversation

4 Comments

  1. A-ți scrie frustările lovind foarte personal în cineva după un interviu e o mare lipsa de profesionalism. Te-a citit foarte bine recruiterul și cred că te vor mai citi și alții…

    Chiar nu mi se pare că a fost o discuție nepotrivită sau ceva deranjant. Poate că ar fi cazul să te orientezi spre o carieră de freelancer, nu pari exact genul de persoană potrivită spre teamwork… Ranchiuna nu are ce căuta într-o companie mare, fie ca e corporație sau altceva.

    Mă bucur că ai scris articolul acesta totuși. Vorba ta, am învățat câte ceva din el.

    1. @Claudia, le iei apărarea din convingere sau fiindcă ai un contract de promovare cu ei?
      Pe 7 Martie ai scris: “Avon îşi lansează noua campanie de comunicare “Schimbă lumea prin frumusețe” care îmi place ff mult” ‪#‎avon‬ ‪#‎beautyland‬

      Sigur e propria ta părere și nu ceva ce trebuia bifat?

      Etic, n-am făcut bine că am dat nume. Dar numai așa articolul putea avea forța dată de realitate.
      Zici că “ranchiuna nu are ce căuta într-o companie mare” – pai atunci nici o corporație n-ar mai trebui să fie în picioare. Ei cu asta se hrănesc.
      Și, mare grijă, nu merită să ne vindem sinceritatea pentru 20 de arginți.

  2. Corporatiile te vor bun de munca, sanatos, obedient, fara scupule(obiectivele trebuie atinse). Daca esti inteligent, dar nu in folosul firmei, te dau afara. Controlul e total, iar HR foarte slab pregatit.

  3. Nu lucrez in HR, dar am avut si eu experiente similare la interviuri. Ce am invatat de la Manager cu care am avut odata un interviu, mi-a ramas ca guideline in viata: am asteptari inalte si nu am de gand sa le cobor, doar pt ca tu nu le poti atinge”, si cred ca asta spune tot 🙂

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *